پاورپوینت مديريت رفتار سازماني پيشرفته
پاورپوینت مديريت رفتار سازماني پيشرفته

پاورپوینت مديريت رفتار سازماني پيشرفته

شامل 22 اسلاید درقالب پاورپوینت و قابل ویرایش

بخشی از متن فایل پاورپوینت:

  • ساختار سازماني چيست ؟
  • چينش واحد هاي مختلف سازماني جهت پيشبرد اهداف سازماني
  • هدف اين فصل :
  • تاثير انواع ساختارهاي سازماني روي رفتار و نگرش كاركنان
  • شش عامل مورد مطالعه در ساختار سازماني به اين شرح مي باشند
  • 1- تقسيم كار 2- گروهبندي 3- زنجيره فرماندهي
  • 4- حوزه كنترل 5- تمركز 6- رسميت


— تقسيم كار :

خورد كردن يك واحد كاري به اجزاء متعدد و سپردن هركدام از آنها به يك نفر كه داراي مزاياي زير مي باشد:
افزايش مهارت كاركنان در همان كار خاص (افزايش سرعت و بهره وري)

— استفاده بهينه از منابع سازماني

—(كاركنان كم مهارت كارهاي ساده حقوق كم)

— كم شدن دوره هاي آموزشي كاهش هزينه هاي سازمان




—افزايش بيش از حد تقسيم كار داراي معايب زير مي باشد

— خستگي

—كسالت و كاهش توليد

—تنش

—جابجايي

—راه حل : گسترش دامنه شغلي و تمركز به وي‍‍ژ‍گي هاي شغل به وسيله استفاده از افراد در تيمهاي مختلف كاري



—2- گروهبندي : انواع تقسيم بندي دواير سازماني

—1- 2 وظيفه اي : گروهبندي سازمان به وسيله وظايف خاصي كه هر قسمت انجام مي دهد مانند: دايره حيابداري ، دايره مهندسي ،‌ دايره R&d و غيره

—2 -2 نوع محصول : گروهبندي دواير سازماني برحسب نوع محصولي كه در هر دايره توليد مي شود

—مانند گروه توليد خودروي سبك ، نيمه سبك و سنگين در يك شركت توليد خودرو

—3- 2 منطقه جغرافيايي: مخصوص سازمانهاي بزرگ : هرواحد مستقر در يك منطقه جغرافيايي كوچك شده سازمان اصلي است

—

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

1000_1683454292_60570_7162_1352.zip1.04 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 15,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت