تحقیق باموضوع طراحي صنعت
تحقیق باموضوع طراحي صنعت

تحقیق باموضوع
طراحي صنعت

59صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

-1- تعريف انتظارات كارفرما يا بازار و محدودة طراحي

تمام مكانيزمها Can/over فرض مي‌‌شوند.

  • امكان استفاده براي فرمان چپ و راست با كمترين تغييرات ممكن باشد.
  • به دليل ارتقاي سيستمهاي مكانيكي (فني موجود) نياز به تغيير و بهينه سازي سيستم داشبورد جهت نمود ظاهري اين تغييرات.
  • موقعيت: Panel gauge و controler ها ثابت مي‌باشد.
  • مشخصات ارگونومي ثابت تعيين شده است.
  • ثابت بودن H.point راننده و سرنشين، پانلهاي بدنه،‌ پدالها و فرمان، Ip panel، ترمز دستي،‌ دسته سيم.
  • تعداد توليد داشبورد محدود بوده 1000 عدد در سال مي‌باشد. كه از اين تعداد 300-200 عدد صادر مي‌شود كه عمدتاً بازار صادراتي كشورهاي شمال افريقا مي‌باشند.

3-1- تعيين استراتژي و اهداف كلان و خرد پروژه:

  • طراحي داشبورد كه توليد آن به تعداد محدود 1000 عدد مي‌باشد
    (Low Volume) .
  • با مشخصه‌هاي زيبايي شناسي متناسب با لندرور كلاسيك باشد.
  • امكان استفاده از فرمان چپ و راست با كمترين تغيير ممكن باشد.
  • مباحث عملكردي در طراحي جديد مد نظر قرار گيرد.
  • اولويت‌هاي فرمي براي نشان دادن ارتقاي كيفي و تكنولوژيكي محصول در نظر قرار گيرد.

4-1- تعيين روش‌هاي پژوهش و تفسير مشكل:

روشهايي كه براي جمع‌آوري اطلاعات در مورد اين پروژه مدنظر قرار داده شده عبارتند از:

  • اطلاعات كتابخانه‌اي
  • عكس
  • پرسشنامه
  • استفاده از اينترنت

آنچنان كه در قسمت 2-1 و 3-1 پروژه بعضي از انتظارات كارفرما و اوليت‌هاي طراحي آمده است مشخص مي‌نمايد كه در طراحي داشبورد بايد چندين فاكتور را در نظر گرفت تا بتوان طرحي را ارائه داد كه هم سبب افزايش تقاضا و هم تشويق توليد كننده براي ارتقاء محصولات خود شود.

طراحي متناسب با خطوط كلي LANDROVER كلاسيك و در عين حال ساده و امروزي مي‌تواند سبب جذب مشتري بخصوص قشر جوان به سمت اين ماشينها كه عمدتاً كاربرد آنها در مسائلي جون شكار، تفريحات كوهستاني، و اداره‌جات مي‌باشد را فراهم كند.

طراحي كه سبب افرايش كلاس ظاهري خودرو شود صاحب خود را راضي كرده و در عين حال سبب تبليغ محصول مي‌شود.

شايد بتوان با افزايش امكانات جانبي و ظاهري در محصول نيز گامي در جهت افزايش كلاس خودرو برداشت.

آنچه در اين راستا براي كارفرما اهميت پيدا مي‌كند تا انگيزه براي Redesigh خودرو (Interior) به وجود آورد. قطعاً بالا بردن كلاس خودرو و جذب مشتريان بيشتر مي‌باشد.

و مشكلاتي كه در اين بين گربيان‌گير طراحي مي‌باشد. محدود بودن كارفرما به لحاظ توليد كم اين محصول و صرف هزينه‌هاي كمتر مي‌‌باشد كه خود اين مشكلات نيز رقيبين آن مشكلاتي ديگر را ناشي مي‌شود. مشكلاتي چون ثابت بودن نشانگرهاي اطلاعاتي و كنترلها، همچنين Hpoint سرنشين قطعاً در روند طراحي مشكلاتي را بروز خواهد داد. محدود بودن طراح در طراحي اين داشبورد كاملاً مشخص و محرز مي‌باشد. ولي آنچه كارفرما و بازار را راضي مي‌كند. در نهايت طراحي خواهد بود كه بتواند درهاي بيشتري را به سوي طراحي‌هاي آينده و جذب مشتري بيشتر هم براي كارخانجات و هم براي طراحان را فراهم كند.


تاريخچة لندرور:

شروع توليد و گسترش دامنه توليدات در كشورهاي مختلف:

سريI : از سال 1948 الي 1957 ميلادي

سري II: از سال 158 الي سال 1971 شروع خريد ايران از شركت رور انگلستان

سري III: از سال 1971 الي 1983

ادامه سري III توسط شركت سانتانا و شروع خريد ايران از سال 1981 از سانتانا

براي خريد خوردو وانت 109، 4 سيلندر بنزيني 2250

شروع مدنيزه I در سال 1371 الي 1373

شروع مدرنيزه II از سال 1373 الي 1374

حجم و خودكفايي قطعات لندرور در طي سال‌هاي گذشته:

  1. تعداد قطعات كه تا پايان سال 70 ساخت داخل كشور شده از CKD حذف شده است بالغ بر 166 قلم مي‌باشد.
  2. تعداد قطعاتي كه در سال 71 و 72 از CDK حذف شده است 127 قلم.
  3. تعداد قطعاتي كه در سال 73 از CDK حذف شده است بالغ بر 214 قلم + قطعات شناسي 120 قلم.

اتومبيل لندرور اولين اتومبيل دو ديفرانسيلي است كه در ايران ساخته شده و به خط توليد برده است. اين اتومبيل با ويژگي‌هاي بخصوص به خود براي مناطق خشن جغرافيايي بسيار مناسب است. خصوصاً مناطقي كه نياز به سرعت كم و قدرت زياد مي‌باشد. از ويژگي‌هاي اين خودرو است كه داراي جعبه دنده كمكي شامل يك دنده سبك و يك دنده سنگين است.

فهرست برخی ازمطالب:

2-1- تعريف انتظارات كارفرما يا بازار و محدودة طراحي.. 1

3-1- تعيين استراتژي و اهداف كلان و خرد پروژه: 2

4-1- تعيين روش‌هاي پژوهش و تفسير مشكل: 2

تاريخچة لندرور: 5

حجم و خودكفايي قطعات لندرور در طي سال‌هاي گذشته: 5

جريان توليد. 6

1- قيچي‌كاري: 7

خط مونتاژ. 7

مواد و خاصيت فني برخي از آنها 13

مهمترين پلاستيكهاي صنعتي (قابل استفاده در صنايع خودروسازي) 13

مزاياي پلي يورتان pu: 13

نواقص PU: 14

در وضعيت فعلي مواد به كار رفته در محصول عبارتند از: 14

اكريلونيتريل – پوتادي ان – استايرين (ABS) 14

مزاياي ABS: 15

نواقص ABS: 15

پلي وينيل كلرايد: 16

مزاياي PVC: 16

نواقص PVC: 16

پلي پروپيلن: 17

مزاياي P.P: 17

نواقص P.P: 17

روشهاي جديد توليد پانلهاي رودري: 18

روش (هم تزريق) در پانل رودري: 18

ارگونومي.. 20

اجزاي اصلي علوم ارگونومي: 20

طرح اتاق خودرو: 21

فاكتورهاي بيومكانيكي و آنتروپومتري مؤثر در طرحي اجزاء داخلي خودرو: 21

فاكتورهاي بصري مرتبط: 22

2-2-2- (بررسي نمونه‌هاي برتر توليد و فروش): 24

توليد Ford F-150 : 24

فروش.... 25

3-5-1-2- بررسي نمونه‌هاي برتراستيتيلكي.. 26

ميتسوبيشي “MITSUBISHI OTULANDER 2.4”. 26

لندرور FREELANDER TD4: 27

اندازة فضاي داخلي: 27

3-5-1-2- TOROTA PAV4 D-45. 28

NISSAN K-IRALL dci 29

4-2-2-روش توليد و امكانات تكنولوژي طرحهاي حاضر: 30

1-1- روش تزريق پلاستيك.... 32

5-2-2- مواد مصرفي- مونتاژ و دومنتاژ محصولات موجود: 33

6-2-2-. 36

7-2-2- تعمير و نگهداري:‌ 37

8-2-2- سياست‌‌هاي توليد و توسعه. 38

2-2-2- بررسي نمونه‌هاي برتر توليد و فروش: 39

مقايسه جيپ صحرا 39

4-2-2-. 39

2-1- تعريف انتظارات كارفرما يا بازار و محدوده طراحي: 40

3-1- تعيين استراتژي و اهداف كلان و خرده پروژه‌ها: 41

اهداف خرد پروژه: 42

4-1- روش‌هاي پژوهش و تغيير مشكل: 42

خط مونتاژ داشبورد: 43

1-6-1-2-: بررسي عناصر موجود داشبورد: 45

2-6-1-2-: بررسي وضعيت نور IP.. 46

بررسي وضعيت نور IP در روز: 46

بررسي وضعيت نور IP در شب... 47

3-6-1-2-: بررسي ابعادي عناصر بصري موجود و روابط آن:‌ 47

3-2- بررسي عوامل و نيازهاي محيطي: 49

2-3-2- بررسي شرايط اقليمي محيط: 50

در رابطه با نور: 51

گرما و سرما: 52

3-3-2-: بررسي شرايط فرهنگي محيط و مبحث ونداليزم: 53

4-3-2- تعريف ماهيت، كاربرد و مطابقت محصول با ساير سيستمهاي محيط: 54

5-3-2- حفظ محيط زيست و طراحي سبز: 55

1-5-3-2- قابليت برگشت به طبيعت و تجزيه‌پذيري محصول: 55

2-5-3-2- ميزان آلايندگي حين استفاده،‌ ميزان مصرف انرژي حين كار يا توليد شدن: 56

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

20_1589108175_40448_7162_1255.zip0.05 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 25,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت