تحقیق باموضوع اخلاق و مدیریت
تحقیق باموضوع اخلاق و مدیریت

توضیحات:

تحقیق باموضوع اخلاق و مدیریت

25صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

مقدمه :

مديريت . مهمترين عامل در حيات رشد و بالندگي و يا از بين رفتن نهادها ، سازمان ها و اجتماع است و مدير روند حركت از وضع موجود به سوي وضعيت مطلوب را هدايت مي كند و در هر لحظه براي ايجاد آينده اي بهتر در تكاپوست . در اين مقاله با عنوان اخلاق و مديريت به بررسي طبيعت مشكلات اخلاقي در نهادها پرداخته شده است : بررسي مشكلات موجود و نيز رقابت هاي پيچيده اي به منظور برقراري توازن بين منافع اقتصادي و تعهدات اجتماعي .

اخلاق در مديريت بر اين اساس كه روابط ما با اعضاي جامعه اي كه در آن فعاليت داريم چگونه است و چگونه بايد متمركز گردد ، استوار است . بدون شك مهمترين و حساس ترين مسأله در مديريت ايجاد تعادل و توازن بين عملكرد اقتصادي و عملكرد اجتماعي است .

اخلاق در مديريت امروزه از مسائلي نظير ارتشاء ، دزدي و تباني فراتر مي رود . هنگام مواجهه با چنين مسائلي چگونه بايد تصميم گيري كرد و چه چيزي صحيح ، مناسب و عادلانه است . در اين مقاله شيوه ي تصميم گيري ما در قبال جامعه و مسائل مديريتي را مورد تجزيه و تحليل قرار مي دهد .

همچنين در اين مقاله به بحث در خصوص تأثير اقتصاد بر مديريت اخلاقي پرداخته مي شود و با استخدام تئوري فرد براي مواجهه با يك مشكل اخلاقي ، روش تجزيه و تحليل اقتصادي را بر اساس عوامل بازار بررسي مي كند . اگر اخلاق و تناسب و تعادل در امور حاكم شود مي توان انتظار مديريتي صحيح و اخلاقي را داشت . مدير بايد با توازن در امور و سياست « نتيجه و بهره برداري مناسب » بتواند يك سازمان ، يك نهاد وارگان را به خوبي اداره كند . اميد است اين تحقيق توانسته باشد عنوان «اخلاق در مديريت » را متناسب با ارائه كار ، به صورت علمي و تئوري معرفي كند .


اخلاق و مديريت

مسايل اخلاقي به تناوب در مديريت روي مي دهند. اين مسايل بسيار فراتر از مشكلات مربوط به ارتشا، تباني و دزدي بوده و به محدوده‌هايي نظير خريداري شركت‌هاي ديگر، سياست‌هاي بازاريابي و سرمايه گذاري هاي كلان نيز گسترش يافته اند. يك شركت بزرگ، يك شركت كوچك تر را به روش معمول مذاكره به منظور خريد سهام، مالك مي شود و سپس به هنگام ادغام دو شركت، مشخص مي شود كه بعضي پست هاي موجود در يك شركت در شركت ديگر نيز وجود دارد.

«صحيح»، «مناسب» و «منصفانه» واژه هايي اخلاقي هستند. آنها بيانگر نوعي قضاوت درباره رفتار ما با ديگران‌اند كه بايد منصفانه باشند. ما معتقديم كه راه‌هاي صحيح و خطا در برخورد با ديگران، رفتارهاي مناسب‌و نامناسب ‌و تصميمات منصفانه وغير منصفانه وجود دارد.‌اين باورها، استاندارد‌هاي اخلاقي ما هستند. استانداردهاي اخلاقي ميان افراد مختلف، متفاوت است و هيچ كس نمي تواند با اطمينان بگويد كه يك استاندارد اخلاقي خاص درست يا نادرست است، مگر اين كه ثابت شود آن استاندارد به راستي نوعي تعهد اخلاقي در قبال ديگران به وجود مي آورد و منفعتي براي خود در بر ندارد. مشكل اين است كه حتي در ساده ترين موقعيت ها، تشخيص و بازشناسي «ما» و «ديگران» خاصه بين «منافع» و «تعهدات» دشوار بوده و اين امر به ويژه در پيوند با مديريت حاد مي شود. چرا؟ گروه هایی مختلف در یک شرکت فعالیت می کنند که عبارت اند از: مدیران سطوح مختلف با وظایف متفاوت، کارگران با مهارت ها و تجربیات گوناگون، فروشندگان مواد مختلف، توزیع کنندگان محصولات متعدد، بستانکاران، سهام داران با میزان سهام مختلف و شهروندان، دولت ها و کشورهای مختلف- و چه بسا که منفعت یک گروه موجب نفی تعهدات در قبال دیگران باشد.

فهرست برخی ازمطالب:

1- مقدمه ...................................................................................................................................1

2- اخلاق و مدیریت ............................................................................................................ 2

3- مسایل اخلاقی در مدیریت ................................................................................................ 3

4- ویژگی های مسایل اخلاقی در مدیریت ............................................................................. 5

5- تجزیه و تحلیل مسایل اخلاقی در مدیریت ......................................................................... 7

6- اقتصاد و اخلاق مدیریت .................................................................................................. 8

7- حقوق و اخلاق مدیریت .................................................................................................. 9

8- فلسفه و اخلاق مدیریت..................................................................................................... 9

9- محتوای مدیریت اخلاقی و تأثیر اقتصاد بر آن.................................................................... 10

10- قانون و اخلاق مدیریت ................................................................................................ 12

11- انتخاب مدیریت اخلاقی ............................................................................................... 12

12- قانون: تبلور مدیریت اخلاقی در جامعه .......................................................................... 13

13- ویژگی ها و شرایط اجرای قانون ................................................................................... 14

14- قانون و اخلاق در مدیریت ........................................................................................... 16

15- زمینه های شکل گیری قانون... فرایندهای فردی ............................................................ 17

16- فرایندهای گروهی ....................................................................................................... 18

17- فرایندهای اجتماعی ...................................................................................................... 19

18- فرایندهای سیاسی ........................................................................................................ 19

19- اخلاق در عمل ............................................................................................................ 20

20- سودمند گرایی: تئوری فرجام گرایی ................................................................................21


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

دانش اخلاق و مديريت(منبع و فهرست دار) 25 ص_1583653242_38690_7162_1424.zip0.03 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 20,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت