تحقیق باموضوع مديريت انگيزه
تحقیق باموضوع مديريت انگيزه

توضیحات:

تحقیق باموضوع مديريت انگيزه

31صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

يك مدير به منظور درك آنچه موجب ايجاد انگيزش در ديگران مي شود بايد بسيار كوشا و جدي باشد تا بتواند تعامل مناسبي بين نيازهاي:

- دروني

- اهداف شخصي

- اهداف سازماني

برقرار نمايد.

انگيزه بعنوان يك حالت دروني فكر وجسم – آرزوهاوخواسته ها ، نيازها ومشوق ها كه افراد را منفعل نموده و وادار به عكس العمل مي نمايد توصيف شده است

ويليام جيمز در تحقيقي در باره انگيزش به اين نتيجه دست يافت كه كاركنان ساعتي ، تقريبا با ميزان كاري در حدود 20 الي 30 در صد توانايي خود مي توانستند شغل خود را حفظ كنند واخراج نشوند. اين تحقيق همچنان نشان داد كه اگر كار كنان انگيزش بيشتري داشته باشند تقريبا 80 الي90 درصد توانايي خود كار مي كنند.

توجه واهميت به انكيزه (محركهاي دروني افراد) وانگيزش(محركهاي بيروني افراد) تاثيري شگفت آوري در نشاط عمومي وافزايش توليد دارد .



هدف سمينار:

آشنايي مديران با عوامل انگيزش بمنظور بكار گيري آن درسازمان مربوطه جهت تاسيس نشاط ورضايت نيروي كاروبه فعليت در آوردن حداكثر توانمنديهاي آنان

كليد واژگان:

نياز – انگيزه – انگيزش – خوشايند – نا خوشايند – خوشوقت – خوشبخت – رضايت – احساس – احسان – عشق – محبت – نفرت -

1- انگيزه : محركهاي دروني كه بر اساس نيازهاي فيزيولوژيك مي باشد.

2- انگيزش :محركهاي بروني كه به واسطة انگيزش مي توان نيازهاي جديد در انسانها تا سيس نمود و يا نيازهاي سابق را تغيير داد

عوامل مؤثر در نحوة ايجاد ارتباط

1- چگونگي ارسال پيام ، چگونگي دريافت پيام را معين مي كند0يعني از هردست كه بدهي از همان دست مي گيري 0

2- آنچه اهميت دارد، دريافت پيام است نه ارسال آن ، يعني شناخت طرف مفابل بسيار مهم است 0

3- چگونگي آغاز پيام ، اغلب حاصل آنرا معين مي كند 0 يعني رفتار مثبت باعث ايجاد حسن نيت مي شود0

4- ارتباط به منزلة خيابان دو طرفه است – هر دو طرف بايد با هم ارتباط داشته باشند0

5- ارتباط يك بازي است ، اگر بيسكويت شكسته به بچه بدهيد براي او بزرگترين درد است0

سرفصلها وعناوين در مديريت انگيزه ( كاربردي ومفهومي):

1- ايجاد فضاي رضايت

2- اهميت دادن به نيروي كار

3- توجه به اوقات خوب

4- ايجاد جو اطمينان

5- ايجاد جو اعتماد

6- دادن اطلاعات كافي

7- ايجاد شرايط كشف توانائيها وقابليتها

8- توجه به معنويات

9- داشتن ارتباط صحيح ومنطقي

10- توجه به نيازها

11- تشخيص به ارزش نيروي كار

12- راه يابي به قلب كاركنان

13- راحتي در ابراز عقايد

14- داشتن رفتار انساني

15- كمك به انسانها تا هماني شوند كه مي توانند بشوند

16- تامين ملزومات

17- انعطاف نسبت به ساعات كاري

18- توجه به نتيجه كار

19- حمايت از صميم قلب

20- اجازه كار در منزل(در صورت امكان انجام)

21- ايجاد فضاي مناسب

22- توجه به دانش ومهارت كاركنان

23- معني دار بودن مدت زماني كه مديربا كاركنان مي با شد

24- توجه به ابتكار عمل

25- در موقع صحبت با افراد به نكات ذيل توجه داشتن:

25-1 با حركات دست وبدن خود نشان دهيد كه به صحبت با اوتوجه داريد

25-2 علاقمندي خودرا با تغيير حالات چهره ابراز كنيد

25-3 با اداي كلمات تائيدي مخاطب خودرا متوجه درك مطلب كنيد

25-4 از مخاطب خود بخواهيد توضيحات بيشتري براي روشن شدن مطلب بدهد

25-5 در صحبت خود بيشتر از ما به جاي من استفاده كنيد

26- به دنبال تعريف جديدي از رابطه بين رئيس ومرئوس باشيد

27- در موقع فشار كاري واسترس زمان بيشتري را با كاركنان خود بگذرانيد وبا صحبت هاي نشاط بخش در آنها انرژي ايجاد كنيد

28- ايجاد شرايط تصميم در سطح خود

29- دادن مسئوليت به افراد

30- تشويق كاركنان به ارائه پيشنهاد جهت بهبود محيط كار

31- بررسي سريع پيشنهادات وايجاد موجبات عملي شدن آن

32- نشان دادن مسير رشد

فهرست برخی ازمطالب:

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مدیریت انگیزه 31ص_1583555646_38595_7162_1764.zip0.04 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 20,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت