تحقیق باموضوع پيرامون يك شاخصه شرايط صحت و ايمني پلها
تحقیق باموضوع پيرامون يك شاخصه شرايط صحت و ايمني پلها

توضیحات:

تحقیق باموضوع پيرامون يك شاخصه شرايط صحت و ايمني پلها

43صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

در بيستمين جلسه كميته پيرامون پلهاي راه كه در فوريه 1992 برگزار شد، يك نظرسنجي در رابطه با، مديريت پل- پيرامون شافعه اي از شرايط صحت و ايمني پلهاي در حال انجام وظيفه پيشنهاد شد.

سرانجام تصميم گرفته شد كه اين نظرسنجي، در جلسه كميته اجرايي كه در 27 ماه مه همان سال در بروكسل برگزار شد، انجام بگيرد.

اين نظرنسجي، به منظور روشن نمودن وضعيت و گرايش هاي فعلي مديريت پلهاي در حال انجام وظيفه از طريق جمع آوري دانش و اطلاعات در رابطه با مديريت پل در كشورهاي مختلف، انجام گرفت. نتايج اين نظرسنجي، بعدها مي تواند در ارتقاي تكنيكهاي بازرسي و تشخيص، مورد استفادهق رار بگيرند.

پرسشنامه هاي نظرسنجيدر ميان كشورهاي مختلفي توزيع شد و بطور كلي هلند، كشور به اين پرسشنامه‌ها، پاسخ دادند (به جدول1-1 نگاه كنيد) اين نظرسنجي براساس اطلاعات جمع آوري شده تكميل شد. اين گزارش، نتايج نظرسنجي و اطلاعات كسب شده را ارائه مي نمايد و پيشنهادي در راستا و موضوعات مديريت پل در آينده، مطرح مي نمايد.


جدول 1-1: كشورها و سازمانها

كشور

نام سازمان (به زبان انگليسي)

اتريش- A

وزارت فدرال امور اقتصادي، شناخت بخش پل و تونل، بخش پل وزارت دولت فدرال

دانمارك- DK

مديريت راه DN (R.D)

فنلاند- FIN

وزارت راه ملي فنلاند (Fin NRA)

فرانسه- F

مديريت راه

مجارستان- H

مديريت راههاي عمومي وزارت حمل و نقل، ارتباطات و راههاي آبي (M.T.C.E)

ايتاليا- I

مديريت راه وزارت امور ملي ايتاليا

ژاپن- J

شركت عمومي (JAE)

لهستان- PL

مديريت عمومي راههاي عمومي (GDDP)

هلند- NL

بخش ساخت و احداث وزارت كارهاي عمومي

نروژ- N

وزارت راههاي عمومي نروژ- مديريت آزاد راهها

پرتغال- P

Junta Autoname de Estradas (JAE)

روماني- R

موسسه تحقيقات حمل و نقل نجابت (Incertran)

اسلوواكي- SK

مديريت آزاد راهها

سوئد- S

وزارت راه ملي سوئد (SNRA)

سوئيس- CH

اداره بزرگراه فدرال سوئيس، كانتونز

انگلستان- UK

بخش حمل و نقل

امريكا (NJ)- USA

بخش حمل و نقل نيوجرسي


توجه: پاسخهاي در فصل دوم و وسم از سازمانهاي فوق، بدست آمده اند.

2- هدف و گستره نظرسنجي

ساختارهاي پل، حلقه هاي ارتباطي مهمي را در يك سيستم راه، ايجاد مي نمايند. پلها، يكي از بخشهاي راه هستند كه نياز به بيشترين توجه دارند و 30 درصد از سرمايه گذاريهاي كلي در بخش راه را به خود اختصاص مي دهند. پلها راههايي كليدي به منظور تضمين ايمني ترافيك راه، هستند و پلها نقش مهمي در حفظ و نگهداري محيط زيست دارند. نيمه دوم قرن بيستم، شامل توسعه جهاني چشمگيري در زمينه ترافيك راه بوده است كه طي آن رشد قابل ملاحظه اي در تعداد پلهاي احداث شده طي دهه 1950 و 1960 صورت گرفته است (جدول 2-1). هرچند اين رشد در دهه 1970 به اوج خود رسيد. با اين حال، بسياري از كشورها، براي احداث راهها، همچنان نياز به سرمايه گذاري در پلها دارند.


فهرست برخی ازمطالب:

- مقدمه..............................................................................................................

2- هدف و گستره نظر سنجي............................................................................

3- سيستم هاي بازرسي و مجموعه قوانين.........................................................

1-3- موارد عمومي............................................................................................

2-3- استانداردهاي بازرسي يا دستنامه ها...........................................................

3-3- منظور و گستره بازرسي............................................................................

4-3- تناوب و دفعات بازرسي............................................................................

5-3- شيوه بازرسي............................................................................................

6-3- بازرس......................................................................................................

7-3- مديريت اطلاعات بازرسي.........................................................................

8-3- امكانات بازرسي........................................................................................

4- تكنيك هاي بازرسي......................................................................................

1-4- شرايط حاضر و گرايش ها........................................................................

1-1-4- تكنيك هاي بازرسي براي اجزاي فولادي............................................

2-1-4- تكنيك هاي بازرسي براي اجزاي بتوني...............................................

3-1-4-تكنيك هاي بازرسي براي پايه هاي پل، نيم پايه ها يا پايه هاي جناحي و

فونداسيون ها......................................................................................................

4-1-4- تكنيك هاي بازرسي براي تجهيزات فرعي...........................................

2-4- مثالهايي از تكنولوژي بازرسي در حال توسعه...........................................

1-2-4- كاربردهاي GPR براي ارزيابيهاي سطح پل (فنلاند)...........................

2-2-4-آزمايش غيرمخرب پلهاي بتوني از طريق سيستمScorpion (فرانسه)...

3-2-4- سيستم بازرسي خودكار برش RC (ژاپن)............................................

4-2-4- اندازه گيريهاي سطح پل با استفاده از رادار محرك (سوئد)...................

5-2-4- اندازه گيري بالقوه (سوئيس)................................................................

3-4- موضوعاتي در آينده..................................................................................

5- مثالي از تكنيك هاي تشخيص در مديريت پل..............................................

1-5- تصوير و نقش كيفي ساختارها (فرانسه)...................................................

2-5- معياري براي مديريت پلهاي راه (ايتاليا)....................................................

3-5- تخمين زوائد پلهاي راه (ژاپن)..................................................................

4-5- تنگناها و موانع موقتي پلهاي PC، Pst-Tensioned...............................

5-5- دستورالعمل هايي به منظور ايجاد حالت فني پل (روماني)........................

6- خلاصه و توصيه ها.......................................................................................

7- فهرست نگاري..............................................................................................

8- ضميمه..........................................................................................................


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

7_1583298432_38328_7162_1226.zip0.04 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 20,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت